Als de arbeidsovereenkomst van uw werknemer vanwege bepaalde tijd afloopt, dan bent u als werkgever verplicht de medewerker een aanzegbrief te sturen. Deze aanzegbrief moet minimaal 1 maand voor het aflopen van de arbeidsovereenkomst bij de werknemer in het bezit zijn, ons advies hierin is om de aanzegbrief aan de medewerker te overhandigen en te vragen om te tekenen voor akkoord en tevens de aanzegbrief met de aangetekende post te versturen. Indien u de aanzegbrief niet verstuurd dan kan de werknemer een aanzegvergoeding eisen, deze vergoeding is gelijk aan het dagloon van de werknemer. Voor elke dag dat u te laat bent zult u moeten betalen, hierdoor kan het bedrag oplopen tot een volledig maandsalaris.
In de aanzegbrief zult u moeten vermelden of de arbeidsovereenkomst zal worden verlengd of niet en tegen welke voorwaarden. Als u besluit om de arbeidsovereenkomst niet te verlengen dan bent u de medewerker een transitievergoeding verschuldigd. Wij kunnen voor u berekenen wat de hoogte is van deze transitievergoeding.